پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده؛ همچنان گران می شود؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا افزایشی بود و به دلیل تعادل در دادوستدها حباب سکه ثابت و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش صدای بورس،محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا اظهار کرد: بهای انس جهانی طلا تحت تأثیر تحولات سیاسی جهانی، با توجه به مسائل جنگ اوکراین و کاهش ارزش دلار در هفته گذشته با ۵۴ دلار افزایش همراه بود و به ۱۷۱۶ دلار رسید.

وی ادامه داد: در هفته گذشته قیمت سکه و طلا در بازار داخل تحت تأثیر بهای انس جهانی و نرخ ارز قرار گرفت و اوایل هفته متناسب بود و اواسط هفته به بالاترین سطح خود رسید اما مجدداً در پایان هفته با افزایش همراه بود.

کارشناس بازار طلا گفت: هر قطعه سکه طرح قدیم ۵۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشتند.


بیشتر بخوانید: سیگنال برجام به بازار سکه


وی بیان کرد: بنابراین قیمت سکه، طلا و ارز اوایل هفته با افزایش شدیدی همراه بود و اواخر هفته با تعدیلی که انجام شد باز هم نسبت به ابتدای هفته افزایش یافت.

کشتی آرای توضیح داد: هفته گذشته نرخ ارز به بالاترین سطح خود رسید و هر دلار آمریکا برابر ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و اواخر هفته با کاهش همراه بود و هر دلار برابر ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب‌شده نیز با نوسانات معمول هفتگی که به بالای ۶ میلیون تومان رسیده بود روز گذشته هر مثقال طلا به طور متوسط ۶ میلیون تومان بود و نسبت به ابتدای هفته ۱۹۰ هزار تومان افزایش داشت.

به گفته این کارشناس طلا و سکه، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در پایان هفته گذشته ۴۴ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته داشت. با توجه به تعادل عرضه و تقاضا حباب سکه در هفته گذشته تغییر نداشت و هم‌اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایرنا، یکی از علت‌های افزایش قیمت انواع طلا و سکه افزایش نرخ ارز به دلیل توقف مذاکرات بود. کشتی آرای با بیان این مطلب گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز دوشنبه هفته آینده با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییرات قیمت طلا و سکه نداشته باشیم و پس از آن به نظر می‌رسد بهای انس جهانی افزایش یابد اما نرخ ارز در روزهای گذشته سیر نزولی داشته است و براین اساس پیش‌بینی می‌کنیم قیمت‌ها تغییر نکند.

کد خبر 460502

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت طلا افزایش یافت

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در روز چهارشنبه ۰.۱۸ درصد افزایش یافت و به ۹۴۶.۳۴ تن رسید.

  • پیش‌بینی هفتگی بازار طلای جهانی

    پیش‌بینی هفتگی بازار طلای جهانی

    افزایش قیمت کوتاه‌مدت طلا می‌تواند مسیر خود را طی کند زیرا احساسات در وال‌استریت با داده‌های سالم بازار کار ایالات‌متحده که انتظارات بازار را از فدرال رزرو تقویت می‌کند به افزایش شدید نرخ‌های بهره در بقیه سال و تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

  • بازار طلای جهانی همچنان در خطر است

    بازار طلای جهانی همچنان در خطر است

    بازار طلا به محدوده منفی سقوط کرده است و به دنبال داده‌های قوی‌تر از حد انتظار بازار کار، حمایت بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را آزمایش کرد.

  • زمان‌بندی اجرای ضوابط خریدوفروش و نگهداری فلزات گران‌بها

    زمان‌بندی اجرای ضوابط خریدوفروش و نگهداری فلزات گران‌بها

    سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: زمان بندی اجرای این ضوابط برای فلزات گران‌بها مشخص و براین اساس سکه طلا از ۲۶ مهر مشمول این مقررات است.

  • قیمت دلار و دینار چند شد؟/جدول

    قیمت دلار و دینار چند شد؟/جدول

    بانک مرکزی امروز، شنبه (۱۶ مهر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز افزایش و نرخ ۲۸ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • آغاز معاملات توافقی ارز در کانال ۳۱ هزار تومان

    آغاز معاملات توافقی ارز در کانال ۳۱ هزار تومان

    معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (شنبه‌، ۱۶ مهرماه) با بهای ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد.

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ مهرماه

    قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ مهرماه

    قیمت اونس طلا امروز در بازار جهانی با ریزش مواجه شد.

  • طلا ارزان شد

    طلا ارزان شد

    قیمت طلا امروز(دوشنبه) کاهش یافت و در جلسه قبل نزدیک به یک درصد کاهش یافت زیرا داده‌های قوی مشاغل ایالات‌متحده این دیدگاه را تثبیت کرد که فدرال رزرو به سیاست افزایش تهاجمی نرخ بهره ادامه خواهد داد.

  • طلا و سکه چقدر گران می شوند؟

    طلا و سکه چقدر گران می شوند؟

    افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و البته نوسانات نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار سکه و طلای داخلی را هم تکان داد و با کمی افزایش همراه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =